Eglė Rakauskaitė

Eglė Rakauskaitė, Šokoladiniai nukryžiuotieji, nuotrauka
Eglė Rakauskaitė, Šokoladiniai nukryžiuotieji, šokoladas, H 42 cm,1995

Simbolinę tvarką primeta bažnyčia.1996 metais menininkė turgelyje prie Aušros vartų aptiko metalinį nukryžiuotąjį ir atliejo keliasdešimt krucifiksų kopijų iš  šokolado. Rakauskaitei užkliuvo simbolinis sakralaus kūno valgymas. Kūrinys siejamas su vartojimo manija, tiesioginiu įvaizdžių pasisavinimu per savo kūną. Religinių įvaizdžių devalvaciją atspindi ne tik standartinės  nukryžiuotojo formos multiplikacija  šokolode, bet ir ornamentiškas pačių nukryžiuotojų išdestymas: kas antra šokoladinio pano figūra apverčiama žemyn galva. Šiame darbe svarbi ir estetinė dimensija ir kvapas.

Eglė Rakauskaitė, Virginijai, džiovinti jazminų žiedlapiai, medvilninis siūlas, iškarpa. Kūrinio nuotrauka
Eglė Rakauskaitė, Virginijai, džiovinti jazminų žiedlapiai, medvilninis siūlas. Iškarpa, H 96 cm,1994-1996

1994 m. menininkė suvėrė džiovintus jazmino žiedlapius į audinį, iš kurio “sukirpo” marškinėlius ,,Virginijai. “ Kelerių metų bėgyje vėl rinko, džiovino ir vėrė audinį marškinėliams. Apie šį trapų darbą ji sako: ,,sumanymas toks ir yra – sendinti nesenstančias idėjas fiziniam būvyje.“

Eglė Rakauskaitė, STOP SPOT POST, performanso nuotrauka
Eglė Rakauskaitė, STOP SPOT POST, performansas, 2017

2017 m. Kauno galerijų svaitgalio metu menininkė pakvietė žiūrovą sutelkti dėmesį į vaizdinį kitapus ,,Post“ galerijos sienos – dienos šviesoje nematomas žvaigždes ir planetas. Kaip ir spalvotų kvapų instaliacija, ,,STOP SPOT POST“ projektas pavertė žiūrovą ,,išraiškos donoru“, vertybių inventorizacija kuriama realiu laiku. “Kiekvienas potyris unikalus. Mes visi esame pasaulių kūrėjai. Ir atkreipkite dėmesį, šie pasauliai nesukurti tam, kad juos stebėtume. Jie sukurti tam, kad juose būtume”(iš projekto anotacijos).

Eglė Rakauskaitė, Mandala, performanso nuotrauka
Eglė Rakauskaitė, Mandala, performansas, 2021

2021m. Rakauskaitė atnaujino merginų, sujungtų kasomis performanso aprangą, reorganizavo jungimo geometriją ir sukūrė naują video versiją. Performanso dalyvės perrengtos tautiniu kostiumu, kuriam pagal LDM fonduose saugomus tekstilės pavyzdžius originalia mozaikos technika- klijuojant pjaustytą kvadratėliais holografinį Oracal lipduką sukurti autentiški audiniai.

Eglė Rakauskaitė, Spalvoti kvapai, Petri lėkštelės, skaidrūs skysčiai (terpentinas, amoniakas, levanda, benzinas, vanilė), spalvota šviesa.
Eglė Rakauskaitė, Spalvoti kvapai, Petri lėkštelės, skaidrūs skysčiai (terpentinas, amoniakas, levanda, benzinas, vanilė), spalvota šviesa, 2016

2015 m. Jau nebeveikiančioje “Post” galerijoje Kaune Rakauskaitė ,,surengė ataką molekuliniu lygmeniu“. Spalvota šviesa apšvietusi skaidrias PETRI lėkšteles su bespalviais skysčiais pakvietė žiūrovą pasitikrinti uoslę. Instaliacijoje oranžine spalva apšviestas amoniakas-nuoroda į budistinį ,,prašvėsėjimą“, žalia-terpentinas, pušų sakų aromatas, studijų metu aliejiniams dažams atskiesti naudotas skiediklis- asociacija ir su mišku, ir su tapyba. Siūlydama patirti asociatyvų išgyvenimą menininkė atsisako bet kokio atpažįstamo kultūrinio kodo. Nekopijuodama išorinio pasaulio ženklų Rakauskaitė sudaro galimybę parodos lankytojui patyrinėti savo asociacijas ir pojučius.